Libraria Okian

Str. Muresenilor, nr.1
Brasov
Tel : 0268/477131

vineri

DIALOGURILE CREDINTEI



JOI – 27 OCTOMBRIE – ORA 18.30
LANSARE DE CARTE SI CONFERINTA
Titluri:“SCARA RAIULUI IN CINEMA. KUSTURICA, TARKOVSKI, PARADJANOV”
           “PENTRU TRECEREA ZARII SI ALTE POEME”
Autor: ELENA DULGHERU
Tema conferintei: RAI SI APOCALIPSA - REDUTELE SI FERESTRELE ARTELOR
Participa: Elena Dulgheru – critic de film
               Liliana Ursu – poeta
               Cristian Muntean – preot prof. dr.

Scara Raiului în cinema. Kusturica, Tarkovski, Paradjanov
Cartea continuă direcţia de cercetare în domeniul esteticii sacrului şi a cinematografului cu deschidere către sacru, iniţiată de autoare cu volumul „Tarkovski. Filmul ca rugăciune. O poetică a sacrului în cinematograful lui Andrei Tarkovski” (Arca Învierii – Premiul George Littera al Asociaţiei Criticilor de Film, 2002). Trei paradigme auctoriale complementare, reprezentative pentru cele trei moduri de relaţionare cu sacrul din lumea contemporană (sacrul, ca valoare transcendentă şi imuabilă a marilor religii; sacrul relativizabil sau imanent al liber-cugetătorilor şi agnosticilor; respectiv absolutul pierdut sau uitat al ateilor, care se întorc la Dumnezeu), sunt aduse împreună spre a susţine o imagine ontologică, mitică, religioasă fundamentală, înscrisă dintotdeauna în subconştientul nostru colectiv: aceea a toposului fericit primordial.

Pentru trecerea zării şi alte poeme
Cartea este debutul în poezie şi în ilustraţie de carte al criticului de film şi eseistei Elena Dulgheru, cunoscută publicului în special pentru cărţile sale de estetică a sacrului.

“O carte semnată şi contrasemnată de Elena Dulgheru, dar aproape nimic despre film! Încă două vocaţii ascunse în spatele istoricului de film… Un dublu debut, pentru o lectură complementară: a cuvintelor prin imagini, a formelor prin versuri, a poeziilor prin desene… Pentru o reîntâlnire şi aşezare a desenelor alături de cuvinte: desenul vis-a-vis de poezie.”

                                                                                                                                       ( Radu Igazsag )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu